divendres, 12 de setembre del 2014

Un país per tots

Ara.cat


Dia: 11 de setembre de 2014 dins la gelateria Mozart de l'Avinguda Gaudí.
Hora: les sis i deu minuts
Personatges: Dues senyores grans i elegants

- Que son esas camisetas?
- Creo que hay una manifestación o algo así
- Dónde?
- Por el centro, diría.
- Pa'l paro?
- Supongo

Dia: 11 de setembre de 2014 dins una petita fruiteria de la mateixa Avinguda Gaudí.
Hora: Tres quarts de sis.
Personatges: Una senyora de mitjana edat amb una samarreta de l'ANC de color vermell i una barretina dels "xinos".

- Perdona, nena, però jo anava primera
- No, nosaltres fa estona que fem cua
- Clar, perquè jo estava triant! Però jo he entrat primer, igual que aquest senyor del darrere
- Dona, però mentre vostè triava nosaltres fèiem cua...
- No m'has entès, nena. Jo ja hi era però estava triant!
- I aquest senyor també estava triant?
- Aquest senyor no ho sé, he parlat per parlar. Però segur que jo he entrat abans!
- Molt bé, senyora, doncs faci el que vulgui.
- Nena (a la dependenta) Avui tens la fruita molt lletja, l'hauries de destriar...


Sembla que el nostre país serà ben divers, tal com ha de ser. Quines ganes de començar-lo a construir!    

26 comentaris:

  1. La diversitat és la riquesa d'un poble, però sempre que el sentit comú, i el respecte i siguin presents...Per la foto, veig que fer país, fa gana!
    Bon vespre Loreto.

    ResponElimina
  2. Mare de déu, de frikis n'hi ha a totes les cases. Gent amb morro també. Ara, preocupa una mica la desinformació. Em consola que 1.8 milions (o els que fóssim) sabíem molt bé a què anàvem. Això vol dir que als altres els ho hem d'explicar millor.

    ResponElimina
  3. Loreto, encara que en Rajoy no parli del que va passar aquí i se'n patolli no- se- què entre gallecs, madrilenys, catalans i altres, la veritat, i això no crec que hi hagui discussió possible, som un poble amb una diversitat increïble. I això es riquesa. Estic d'acord amb vosaltres.

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant! Fins i tot els que creuen que la política no els afecta

      Elimina
  4. Milions d'històries que van succeint als milions de persones que estan construint el país per tots.

    ResponElimina
  5. Bombolles que volen i bombolles que peten...totes fan cava. ;-D

    Bona tarda, nena... :-)

    ResponElimina
  6. :)
    Aquestes converses podrien ser de Tetuan: la meitat no se n'assabenten de res, la meitat tenen aquest morro...

    ResponElimina
  7. Jo també estic d’acord. Precisament aquesta diversitat és un dels trets característics del nostre poble, i un altre que hem après a força de desencerts és el de la paciència com molt bé mostren les teves lletres. L’únic que em preocupa una mica és que a mi com a molts d’altres se’ns està acabant, i tot i que portem molts anys aguantant les desfetes, ara per ara, no se si em ve més de gust seguir amb aquest tret que ens caracteritza o bé explosionar d’una punyetera vegada i alçar la veu per defensar el que jo crec és el meu lloc a la cua de qualsevol fruiteria

    ResponElimina
    Respostes
    1. No sé qui va dir "quan no tinguem res, ho tindrem tot" o alguna cosa així. Salut!

      Elimina
  8. Hi ha gent per tot, a tot arreu.
    Ara, a mi la "senyora" no se'm cola...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Dona, després de fer una via tant pacífica només hauria faltat escridassar-nos per uns plåtans.

      Elimina
  9. les dues senyores que no s'han assabentat de que redimonis passa es per donar-lis de menjar a part!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi se m'escapava el riure, sobretot perquè ja haviem aconseguit la V i no s'havien adonat de les riuades de gent que omplien els carrers

      Elimina
  10. jo que era a una cantonada entre el tram 71 i el 70 fent de voluntària i que anava informant i dirigint amunt o avall o a esquerra a dreta els qui em preguntaven, et diria que ben divers sí un noi negre que duia samarreta vermella de la campanya duia escrit a llapis en un paper el tram que li tocava , el 70 li vaig dir mira des de Lepant fins Marina ets la franja 8 o sigui cantó mar .....el bar de xinesos ple de gom a gom durant hores ....un grup de persones sor-mudes que anaven al 72, una família de Sabadell , la senyora que ens va deixar la seva perruqueria per endollar els altaveus ....el guàrdia urbà que uns metres prop d'on era jo anava impedint i dirigint els qui despistats volien passar, em va dir mire que lo han dicho por la tele i los diarios, es que la gente no lee o qué, yo para venir a trabajar he llegado una hora antes por si acaso ......

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tots tant il.lusionats. Va ser un gran dia i també gràcies als que sou voluntaris.

      Elimina
  11. De tot hi ha a la "vinya del Senyor", per sort, em sembla que n'hi ha una bona colla millor informats i uns quants amb més educació. I entre tots ho farem possible (això sí, amb molta paciència i més seny i sentit comú)

    ResponElimina
    Respostes
    1. De millor informats, almenys 1.800.000. I tant que ho farem!

      Elimina
  12. Es veu que com la fruita també hi hauria gent que s’hauria de triar... Però no ho farem perquè som molt tolerants, oi? Oi?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ui, em sembla que quedarien poquets. Millor no triem massa

      Elimina
  13. A tot arreu hi gent per tot: hi ha qui "tria i destria" segons la seva lògica particular, i que sembla que ha vingut al món a passar l'estiu (aquests darrers deuen ser els que a les enquestes contesten NS/NC).

    ResponElimina
  14. Estaria bé saber què s'amaga darrere el NS/ NC

    ResponElimina