divendres, 1 de març del 2013

Lectures recomanades


 
De petita vaig tenir la fortuna de comptar amb un professor excel·lent –un dia li dedicaré un post- que, alhora que va aconsellar-me de llegir “El Petit Príncep”, mai no va recriminar-me que m’entusiasmés amb “Los Cinco”, “Los Hollister”, la “Puck o “Zipi i Zape”.
La veritat és que no vaig entendre’l mai, El Petit Príncep. En canvi, amb “Los Cinco” vaig perfeccionar l’hàbit de llegir i, sobretot, vaig aficionar-me a la lectura.  

Ara, quan Saint-Exúpery ja ocupa el lloc d’honor que es mereix, no em fan cap nosa  les meves lectures infantils. No crec que m’hagin empobrit el vocabulari, ni reforçat els estereotips, ni anihilat la imaginació.

Probablement el truc sigui sumar en comptes de restar.

6 comentaris:

  1. Realment algú et pot dir que la lectura infantil sigui poc recomanable? Què volien que llegissis quan tenies edat de llegir aquests llibres que cites, Proust? Kundera? No fotem. Llegir és llegir, i s'ha de començar per coses fàcils i que enganxin, i els llibres dels Cinc, o els Set Secrets en el meu cas feien perfectament aquesta funció. I un cop ets dins, talment com si es tractés d'una droga, que ho és, ja no en pots sortir. I aquí seguim, llegint com desesperats.

    ResponElimina
    Respostes
    1. "Els Set Secrets"! Jo tb me'ls vaig llegir, però en castellà.
      Difícilment la lectura pot perjudicar els nens però hi ha qui no ho té tan clar, o que els exigeix molt abans d'hora. Sempre volem que vagin massa ràpid!

      Elimina
  2. Jo encara conservo els contes anglesos que aquí es traduïen como "Colección Marujita". Ara el títol fa riure, però són una fita important en la meva afició lectora. També les innombrables novel·les de "La Sombra". Jo anava a una casa de canvi de llibres a llegir tote les policíaques possibles. Alhora llegia clàssics de la biblioteca del meu pare. Una cosa porta l'altra, l'important és saber llegir. I tot era en castellà, menys alguns catalans d'abans de la guerra. Ves qui m'havia de dir...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ais, quants llibres que ens han deixat un bon record! I poc s'ho devia pensar el depenent de la casa de canvi que aquella nena acabaria sent escriptora!

      A casa mai va haver-hi una biblioteca amb cara i ulls, només els llibres que els regalava La Caixa... sort de la biblioteca del poble.

      Elimina
  3. Jo sóc de Tintin , CAPITAN TRUENO , Ho Caball Fort MORTADELO Y FILEMON LLegir per per evedirte una mica passar un bon rato .Nocreieu molts que tenen biblioteca a casa seva alo millor no hagan un llibre nomes un cop al anys LA Biblioteca es per queda bé presumir devant las visites amistades .Com se sol dir quel llegir no es faixi perdre el escriure .Tambe me agrada llegir llibres sobre Catalunya LLEGIR Diaris per esta una mica al dia de les coses . La meva dona es de les Revistes del Corazon que tambe miro per saber com estan aquestes coses Jo ELS DIARIS SEMPRE EN CATALÀ esque es la meva llengua natural de casa per qué llegir algu amb la que no es la teva llengua he .Josep Pages i Canaleta CARDEDEU

    ResponElimina
  4. Tíntin, Cavall fort, Mortadelo y Filemon... quins records!

    ResponElimina