dilluns, 17 de desembre del 2012

Una empresa que va contra els bons propòsits



Per any nou vida nova, diu el refrany. Prendre-se'l al peu de la lletra seria fer ciència ficció ja que no és possible fer cau i net d’un any per l’altre (les malalties s’arrosseguen, el lloc de treball és igual, la família és la mateixa...).

L’únic que podem canviar són aquelles decisions que, malgrat a la llarga poden ser determinants, afecten poc la nostra quotidianitat, com per exemple la intenció, que poques vegades es tradueix en fets, de fer esport, d’alimentar-nos millor, d’aprendre idiomes o de passar més estona amb els fills.

Aquest cap d’any moltes persones, les quals s’han auto convençut que poden passar amb pocs diners, es fixaran el  propòsit de reduir o eliminar les despeses supèrflues.

Per tant, si aconsegueixen mantenir-se fermes, l’any vinent no demanaran un mini i un cafè amb llet en el bar sinó que optaran pel tallat o pel cafè sol. I per les fires artesanals –en comptes del teatre-, pel turisme de proximitat –en comptes dels viatges a l'estranger- i pel menjar saludable –en comptes dels croissants i les llepolies - .   

Per això, vull expressar la meva admiració vers la valentia d'una empresa d’Agramunt que, precisament ara, pretén estendre la venta de torrons artesanals a tots els mesos de l’any.

Desconec si la força de voluntat de les persones  s'ha enfortit a causa de la crisi però sospito que, quan la butxaca no sona, es torna impertorbable. Fins i tot pels torrons.      

2 comentaris:

  1. Certament bons, els torrons d'Agramunt.
    Però si poses ametlles marcones remenades amb sucre i canyella -poca- fent caramel i ho estens al marbre o sobre pa d'àngel, aplanat en calent, tindràs la teva artesania a casa mateix.

    ResponElimina