dijous, 6 de març del 2014

Tots els camins porten a Roma
















Quan estava embarassada veia panxes fins a sota de les pedres; quan vaig adoptar la Cuca van aparèixer del no res un munt de gossos de la mateixa raça; quan vaig decidir  moure'm per la ciutat amb bicicleta el carril bici se'm va fer petit... quan per fi he visitat Roma me n'he adonat que la dita “Tots els camins porten a Roma” ha de ser certa de veres perquè, sinó, com s'explica que tothom hi hagi estat, i no una, sinó dues i tres vegades?
La gent surt de casa per anar a treballar i, de sobte, es troben davant del Panteó d'Agripa. S'encamina cap a la universitat i arriba al Coliseu. O baixa a prendre un cafè per desconnectar de les tasques domèstiques i, sense adonar-se'n, es troba admirant el sostre de la Capella Sixtina. I és una sort perquè Roma no te l'acabes ni en quatre ni en deu dies. Qualsevol moviment en fals, qualsevol petita sortida de ruta i ensopegues de morros amb una font impressionant que no estava indicada a la guia o una església que, malgrat de fora sembla modesta, quan hi entres quedes estabornit de tanta majestuositat.

S'hi ha d'anar i s'hi ha de tornar. Nosaltres, per si de cas, vam llançar un parell de monedes a la Fontana de Trevi.   

49 comentaris:

  1. Doncs jo no he estat mai a Roma.... i crec que és un lloc que no em "motiva" gaire. Potser és que no sóc gaire urbanita i a mi les pedres m'agraden ben naturals! hehehe!
    Celebro que us hagi agradat tant!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bé, hi ha molts llocs per visitar, afortunadament!

      Elimina
  2. Jo no hi he estat mai, i no dic que no m'agradés anar-hi, pero mira, no hi he anat - de moment -

    ResponElimina
  3. Jo tampoc no hi he estat mai, i crec que m'agradaria aquesta ciutat. Dit això, crec que no existeixen llocs on "s'haja d'anar".

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tots els llocs són bons si venen de gust! Roma no és una mala opció, però.

      Elimina
  4. Ja veig que no sóc l'única que no hi ha estat mai. De ganes no me'n falten, això sí, i amb l'entusiasme que desprèn la teva entrada, molt més.

    ResponElimina
  5. Jo sóc dels que ja he perdut el compte dels cops que he estat a Roma... :P

    ResponElimina
  6. Ja veig que vau gaudir força del viatge a Roma...Segur que la font, us hi farà tornar per les monedes i perquè l'heu immortalitzat amb aquesta foto...Esteu molt guapes!
    I jo tampoc hi he estat mai, veig que som uns quants.
    Petonets, Loreto

    ResponElimina
    Respostes
    1. Clar, és que les llegendes s'han escrit per alguna cosa...tant de bo no falli! Gràcies, M. Roser

      Elimina
  7. Jo hi he estat, i tot i que no sóc massa urbanita i que abans d'anar-hi em feia una mica de respecte tanta cosa a visitar i tants monuments a veure... Un cop i vaig ser vaig flipar, em va encantar, i m'ho vaig passar bomba... estic convençuda de tornar-hi algun que altre cop més.

    M'alegro de compartir l'entusiasme per Roma amb tu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo sí que sóc urbanita però no em pensava que m'agradés tant. I la gent molt bé, també. Tot i que el menjar era una mica car.

      Elimina
  8. ostres doncs jo tampoc hi he anat....encara, però algun dia hi haig de posar remei

    ResponElimina
  9. Em sorprèn que per aquí són majoria els que no hi han estat! Jo hi he anat un parell de cops i penso que és una ciutat genial per visitar. Per viure-hi no, però té coses precioses. Vaig tenir la mateixa sensació que tu, de sobte ensopegues amb alguna cosa increïble que no té massa importància aparent, sempre poso l'exemple de Santa Maria Mggiore, un tros de basílica que està allà al mig, sense que ningú li faci massa cas, i és espectacular. Ara, no et pots despistar i trobar-te la Capella Sixtina (la Fontana di Trevi sí!), primer has de pagar entrada als museus vaticans, i fer una cua descomunal!

    Ara, et diré que nosaltres tampoc valorem el que tenim. A Barcelona pots sortir de casa per anar a treballar i trobar-te davant dels morros la imponent Sagrada Família. O tot anant al gimnàs vorejar un dels estadis de futbol més grans del món. O perdre't per carrerons i de sobte trobar Santa Maria del Mar o l'Església del Pi. Tenim moltes coses, i a més, Barcelona és una ciutat on sí que s'hi pot viure, i molt bé.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Com que vam anar-hi al febrer vam deslliurar-nos de les cues, només en vam fer una mica al Colisseu, però menys de mitja hora. A l'estiu deu ser terrible!
      També va sorprendre'm molt aquesta basílica, de fet pensava en ella quan he escrit el post. Si la tinguéssim a Catalunya, segur que fariem pagar entrada :)
      Com que jo no sóc de Barcelona ni hi vaig gaire sovint si que la valoro, és una ciutat molt maca. I quan passejo per barri vell o el call de Girona també intento gaudir-ne :)

      Elimina
  10. Hi hem estat 2 vegades: el 1979 i uns 20 anys després. Vem tirar unes lires a la Fontana, i espero poder anar-hi la tercera.

    Lasciamo sull'acqua la scia delle monete tornando al posto da dove non andarono mai via.
    Fita

    ResponElimina
    Respostes
    1. Uf, lires... per aquest tema ja fa molt de temps que no hem de preocupar-nos. Tornarem a veure-la, segur que sí :)

      Elimina
  11. Doncs prenc nota! Soc de les que encara no han anat :)

    ResponElimina
  12. Girona també ho és...i vindré al Juny :)

    PD. Roma és eterna...jo voldria ser una ànima després del traspàs. M'alegra veure't amb la xiqueta...en aquesta font on sempre llenço desitjos que s'acompleixen.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A Girona no t'oblidis de fer un petó al cul de la lleona (no del lleó)

      Elimina
  13. Jo hi vaig ser als 11 anys, quin bon record!

    ResponElimina
  14. Crec que s'hi ha d'anar dues vegades a Roma. Una, a veure-ho tot, és a dir allò "obligat", sense deixar-te res. I l'altra amb la tranquil·litat de gaudir dels llocs que més et motiven.
    A mi em falta la segona visita...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, però per veure-ho tot la primera vegades necessites quedar-t'hi un grapat de dies, nosaltres amb quatre no en vam fer prou. Espero tornar-hi!

      Elimina
  15. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  16. Com diu en XEXU, em sorprèn que per aquí són majoria els que no hi han estat! Jo hi he anat una vegada, i pot ser que no pugui tornar, i no per falta de ganes. Loreto, si tornes no et perdis les Escales del Vaticà. Quedaràs sorpresa. Posaré un post per veure com són, però no diré el secret. Si em permets et diré que esteu molt maques totes dues.

    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Nosaltres vam ensopegar una sortida del Papa (és veu que les fa els dimecres) i hi havia moltíssima gent. No vam entrar a la basílica de Sant Pere, només al museu del Vaticà per veure la capella sixtina. Ja investigaré a veure si trobo el secret de les escales :) Gràcies, Josep!

      Elimina
  17. Jo hi vag anar quan em vaig casar, i vaig aprofitar el viatge a fons: ho vaig veure gairebé tot! Em van quedar les catacumbes, això sí. El més important: vam poder sobreviure al trànsit incontrolat d'una caterva de conductors que semblaven folls. Fins i tot el cotxe del papa Joan Pau II va estar a punt d'atropellar-me! Però no vaig veure cap accident. I vam comprar un cafè molt bo en una cafeteria de la Via Modena que es deia Aureli. Tinc pendent de tornar-hi!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres sí, la manera de conduir dels italians és coneguda arreu! Ni tant sols s'aturen en els passos de vianants amb semàfor. Per no parlar dels autobusos, que els omplen com llaunes de sardines i, per més que hagis comprat el teu bitllet, no pots arribar a la màquina per validar-lo. Em pregunto qui deu pagar el transport de Roma si ningú paga per utilitzar-lo... El cafè és boníssim i els gelats...........mmmmm

      Elimina
  18. Jo també sóc dels que mai ha estat a Roma.

    ResponElimina
  19. I jo tampoc. Ja no sé si trobaré l'ocasió.
    Però tu, Loreto, segur que hi tornes, La Fontana de Trevi és màgica.

    ResponElimina
  20. Encara que arribi dels últims comentaris, m'alegro del teu entusiasme per Roma. No hi he estat mai ni hi penso anar, però ja em crec el que dius, ja. D'Itàlia em quedo amb el nord i amb Venècia sempre que no sigui estiu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Venècia també la tinc pendent... a l'hivern, com hem fet aquesta vegada :)

      Elimina
  21. Jo penso que ni ells són conscients de tot el patrimoni que tenen, és impressionant. Que bé, Marta, els estaré esperant :)

    ResponElimina
  22. Doncs jo si que hi he estat. Dues vegades, només he repetit a Roma, Nàpols i Paris. I hi tornaria encantada! (a totes tres)

    Celebro que hagi anat molt bé!

    ResponElimina
  23. Després de Londres, Paris i Barcelona, crec que Roma es la quarta millor ciutat per visitar. El que em costaria trobar seria la cinquena, sempre dubto.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs d'aquestes només hem queda Paris. Per mi la cinquena podria ser Tunis

      Elimina
  24. Jo hi vaig anar als 16 anys, ufff com passa el temps!!
    Sempre dic que tornaré perquè vaig deixar-hi unes monedes, a la Fontana de Trevi.
    El dimecres que anàvem a veure el Papa vam tenir un accident, l'autobús que ens portava contra un turisme d'uns alemanys. Ja et pots imaginar el caos!!
    Tinc fantàstics records d'aquest viatge, de Roma, de la Capella Sixtina, de Sant Pere, de les catacumbes, del Coliseu ... també vam anar a Florència i Venècia, precioses també ... ahhh i dels italians ;)

    Aferradetes i bona nit!!

    ResponElimina
  25. S'hi ha de tornar, per dinar a la Piazza campo dei fiori, mentre encara hi ha mercat, menjar-te un gelat davant del Panteó, sopar al Trastevere ... ai! ara m'ha agafat enyorança, vaig a mirar vols ^^

    ResponElimina