És a punt de començar un nou
curs escolar que, tal com reconeixen els experts, serà difícil. Concretament
a les comarques de Girona hi haurà 3.655 alumnes més que l’any passat i 246
mestres i professors menys.
Segons el senyor Albert
Bayot, el director d’Ensenyament a Girona, aquesta dràstica reducció de professionals no ens ha de preocupar ja que “tots els centres tenen les plantilles
necessàries per començar el curs bé, amb estàndards de qualitat”. A parer seu, doncs, l'haver incrementat les hores de docència garantirà que la qualitat de l'ensenyament no se'n ressenteixi.
Però la declaració que més sobta no és pas
aquesta sinó el fet que pretengui restar importància a la retallada de
recursos que les escoles pateixen argumentant que “en els últims set o vuit anys, tenir més
disponibilitat de mitjans no s'ha traduït en una millora dels resultats
acadèmics” .
On han anat a parar, doncs,
tots aquells estudis tan fiables que la
mateixa Generalitat va encarregar sobre els beneficis de les pissarres
digitals, dels ordinadors personals o la sisena hora? No ens havien garantit que aquestes millores, a la llarga, havien de repercutir en l'aprenentatge dels nens i nenes?
Sempre he pensat que la formació i l'experiència del professorat és la principal garantia de l'éxit escolar dels infants i joves, per davant de la disponibilitat de mitjans materials i fins de les hores que els nens dediquen a l'estudi ,
però estic tipa que em prometin la lluna en un cove i que després pretenguin
que me n’oblidi.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada