dilluns, 10 de setembre del 2012

Manipulació tendra

fotografia emotiva

Per les xarxes socials circula la fotografia d’un infant negre acompanyada del text “ Si no eres racista le darás un “me gusta” a mi foto”

A hores d’ara, ja hi ha 69.359 persones que han expressat que l'enllaç els agrada, decisió que no pretenc pas qüestionar. Com tampoc la intenció de la iniciativa que, a més a més, desconec.  

El nen és formós, com ho són tots els infants d’aquesta edat, però la fotografia és un exemple clar de com ens  arriben a  manipular els mitjans de comunicació.

Si visualitzeu la fotografia dins el seu context http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=351048161638540&set=a.219870278089663.51106.219868258089865&type=1  podreu veure que, malgrat el text informa clarament sobre què cal fer, la majoria de comentaris dels qui han participat no se centren en el racisme sinó en el propi nen o en com té els ulls de bonics (probablement retocats amb el photoshop).

El plantejament, doncs, incita a la confusió ja que se serveix d’una imatge tendra per influir en un assumpte totalment racional, com és la nostra actitud vers les persones de diferent origen.  

Hem de ser conscients que l’emoció i la raó sovint no van emparellades i que l’èxit d’aquest tipus d’anuncis és basa precisament en generar confusions entre una i l’altra.

Tots hem de ser lliures de deixar-nos portar pels sentiments, només faltaria, però que fer-ho sigui  una decisió raonada.  

Penseu que si la fotografia fos aquesta altra (menys afectable, malgrat totes les imatges poden generar emocions) hi haurien hagut tants “m’agrada”?  I si en comptes de nens hi apareguéssin adults?  
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada