fotografia emotiva |
Per les xarxes socials
circula la fotografia d’un infant negre acompanyada del text “ Si
no eres racista le darás un “me gusta” a mi foto”
A hores d’ara, ja hi ha 69.359 persones que han expressat que l'enllaç els agrada, decisió que no pretenc pas qüestionar. Com tampoc la intenció de la iniciativa que, a més a més, desconec.
A hores d’ara, ja hi ha 69.359 persones que han expressat que l'enllaç els agrada, decisió que no pretenc pas qüestionar. Com tampoc la intenció de la iniciativa que, a més a més, desconec.
El nen és
formós, com ho són tots els infants d’aquesta edat, però la fotografia és
un exemple clar de com ens arriben
a manipular els mitjans de comunicació.
Si visualitzeu la fotografia dins el seu context http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=351048161638540&set=a.219870278089663.51106.219868258089865&type=1 podreu veure que, malgrat el text informa clarament sobre què cal fer, la majoria de
comentaris dels qui han participat no se centren en el racisme sinó en el propi nen o en com té els ulls de bonics (probablement retocats
amb el photoshop).
El plantejament, doncs, incita
a la confusió ja que se serveix d’una imatge tendra per influir en un assumpte totalment
racional, com és la nostra actitud vers les persones de diferent origen.
Hem de ser conscients que l’emoció
i la raó sovint no van emparellades i que l’èxit d’aquest tipus d’anuncis és
basa precisament en generar confusions entre una i l’altra.
Tots hem de ser lliures de deixar-nos portar pels sentiments, només faltaria, però que fer-ho sigui una decisió raonada.
Tots hem de ser lliures de deixar-nos portar pels sentiments, només faltaria, però que fer-ho sigui una decisió raonada.
Penseu que si la fotografia
fos aquesta altra (menys afectable, malgrat totes les imatges poden generar
emocions) hi haurien hagut tants “m’agrada”? I si en comptes de nens hi apareguéssin adults?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada